BlackBerry’si ile “uğraşanlar” için

BlackBerry’si ile benim gibi uğraşanların sayısı ne kadar bilmiyorum ama eminim ki az da olsa kafasını lüzumsuz yere yoranlar vardır. İşte benim gibi olan bu arkadaşlar için birkaç ufak-tefek espri:

Sinyalmetre (Signalmeter) değişikliği

BlackBerry’nizin GSM şebeke sinyali gösteriminden sıkıldıysanız ve daha teknik bir gösterim istiyorsanız ana menüde Alt tuşuna basılı tutarak sırasıyla N, M, L, L tuşlarına basın (sol üstte EDGE yazısının hemen sağına dikkat edin):

BlackBerry Varsayılan GSM Sinyalmetre

BlackBerry Sinyalmetre Desibel Gösterimi

İlk resimde GSM sinyali grafik olarak görünüyorken ikinci resimde ise Desibel olarak gözüküyor. Gösterimi eski haline almak için yukarıdaki tuşlamayı tekrar edin.

BlackBerry anlık durumunu görüntüleme 

Alt, Shift ve h tuşlarına aynı anda basarsanız BlackBerry’nizin o andaki sinyal seviyesini, ne kadar zamandır açık olduğunu, pil seviyesini, BlackBerry hafızanızdaki (hafıza kartınız değil!) toplam ve boş yeri, PIN ve IMEI numaralarınızı görebilirsiniz. “Seçenekler” menüsünde bunları tek tek bulmaktansa bence daha kolay bir kısayol:

BlackBerry Anlık Durum

BlackBerry sistem kayıtlarını gösterme

BlackBerry’nizde tutulan sistem kayıtlarını gösteren (*NIX sistemlerindeki cat /var/log/messages gibi) bir program olmadığını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Alt tuşuna basılı tutarak sırasıyla L, G, L, G tuşlarına basarsanız sistem kayıtlarınızı görebilir ve bunları silerek biraz daha boş yer kazanabilirsiniz.

BlackBerry Sistem Kayıtları

Berryreview (Greg Myers, Raffy) ve CrackBerry Australia (CybaCowboy)’a teşekkürler.

Etiketler:

14 Yanıt to “BlackBerry’si ile “uğraşanlar” için”

  1. erol sakacıoğlu Says:

    Merhaba,öncelikle verdiğin bilgiler için teşekkürler.Bende bb bold 9000 var ama kullanmayı pek bilmiyorum.Hafıza kartındaki tel. no.larına ulaşamıyorum.Ne yapmam gerek.Yardımcı olursanız sevinirim.

    • Tolga BALCI Says:

      Merhabalar,

      Hafiza kartindaki telefonlara ulasabilmek icin BlackBerry’nizi Outlook ya da Microsoft Exchange ile senkronize olacak sekilde ayarlamalisiniz. Bunun icin bilgisayariniza Microsoft Outlook kurup, BB Bold ile gelen yazilimi da kurarak bunu yapabilirsiniz ya da hizmet aldiginiz sebeke (Turkcell/Telsim/Avea) ile goruserek hesabiniz ile senkronize edilmesini saglayabilirsiniz.

      Saygilarimla,
      Tolga BALCI

  2. yılmaz ozturk Says:

    Merhaba; blackberry bold kullanıcısıyım wındows lıve mesenger ıle ılgılı sorunlar yasıyorum. Msn acık durumda ıken ben arkadaslaeımla anlık ıletı alıs verısınde bulunamıyorum. Fakat farklı bır msn adresı ıle denedım onda sorun olmuyor. Bana yardımcı olabılırmısınız. Saygılarımla… Yılmaz ozturk

    • Tolga BALCI Says:

      Merhabalar,

      Bu tarz sorunlar genellikle sifrenin yanlis yazilmasindan kaynaklanir. Sifrenizi kontrol ederseniz sanirim sorun cozulecektir.

      Saygilarimla.

  3. hizir Says:

    Blackberry storm 9500 aldim fakat umdugumu bylamadim.ne tv var need radio bununla ilgili ne yapabilirz.nail izlenir tver

    • Tolga BALCI Says:

      Merhabalar,

      Umduğunuzu bulamamış olabilirsiniz ancak açıkçası bu beklentileriniz ile ilgili.,
      BlackBerry için televizyon yayını henüz deneme aşamasında ve sadece Amerika ile kısıtlı. Bu sebepten bence cihazınızdan televizyon seyretmeyi şu anda beklemeyin. İleride TV yayınları olsa bile bu yayınlar 3G şebekesi üzerinden yapılacağı için yüksek miktarlarda fatura ödersiniz (yüksek boyutlu veri transferi sebebiiyle). Şöyle örnek vereyim, İngiltere’de bir kullanıcı sevdiği dizileri cep telefonundan seyrettiği için bir ay sonunda yaklaşık 24.000 Sterlin’lik fatura ödemek durumunda kaldı.

      Radyo ile ilgili olarak da, Internet’ten radyo dinlenmesine olanak veren programlar var, ancak bunları kullanırken de yüksek miktarda fatura ödeyeceğinizi gözönünde bulundurmanız gerekiyor.

      Saygılarımla.

  4. Brusk Says:

    Marhabalar;
    Ben Amerika dan Blackberry 9530 getirttim. Çok karmaşık bir çihaz ve malesf kullanma kılavuzu olmadığı için de alışmak biraz zor. 9530 için online kılavuz edine bilceğim bir web site var mı ? Bu model için tavsiye edeceğiniz yüklemeye bizelere önereceğiniz programlar varmıdır ? Son bir şey olarak ta telefon rehberine isim kayt etmek istedim. T9 devrede sanırım Türkçe yazamadım onu nasıl kapatabilirim. Teşekkürler

    • Tolga BALCI Says:

      Merhabalar,

      9530 (Storm) RIM’in çıkarttığı ilk dokunmatik BlackBerry. Kullanım klavuzunun kutusundan çıkması gerekiyordu. Eğer çıkmadı ise Google’da “BlackBerry storm user guide” olarak arama yaptığınızda İngilizce olarak kullanım klavuzunu bulabilirsiniz. Bir de şu aralar Avea bu cihazın reklamını yapıyor, belki Avea’nın sitesinden araştırısanız bulabilirsiniz.

      Saygılarımla

  5. sevde Says:

    ya bnm blackberym var ama facebook açılmıyo telefonn üstündede veri bağlantısı reddedildi diyo teleoncuya yaptırcam ayararını

  6. sevde Says:

    hmde tukcelim hani 0.facebook.com varya giremiyom çünkü tleoda yok

  7. sevde Says:

    ya bnm blakveryym var zaten yukard yazdımm bni aydınlatı ütfenn

  8. savran Says:

    blackbarry curve kullanıyorum karşuıdan arama geldiqinde arayana meşqul tonu verip ekranda cevapsız arama gösteriyor nasıl giderrim

  9. savran Says:

    blackbarry curve kullanıyorum bişey oldu nasıl desem karşıdan gelen aramayı meşqul tonu verip ekranda cevapsız gösteriyor. aramayı kesiyor nasıl giderebilirim

  10. nail Says:

    blackbery 7290 kullanıyorum internete baglanamıyorum telefonumun ana ekranındada veri baglantısı reddedildi diyo nasl düzeltirim

Bir Cevap Yazın

