iPhone’u beğenen BlackBerry kullanıcıları için Tema

İtiraf etmem gerekiyor ki her ne kadar “açık kaynak kod” felsefeme tamamen aykırı da olsa, Apple’ın ürünlerini çok beğeniyorum. Özellikle de iPod Touch ve iPhone. BlackBerry kullanıcıları içinde de benim gibi iPhone’u beğenen birçok kişi vardır. BlackBerry’nin gücü ile iPhone’un güzelliğini birleştirmek isteyenler de bir Tema kurarak bu işi yapabilirler. 

bPhone temasını indirmek için işe koyulmadan önce mutlaka BlackBerry işletim sisteminizin sürümünü kontrol edin. Bunu yapmak için Seçenekler altındaki “Hakkında”ya gelin ve aşağıdaki gibi işletim sisteminizin sürümüne bakın:

 BlackBerry İşletim Sistemi Sürümü

  • 8700 serisi: BlackBerry v4.2.1 veya sonrası.
  • Pearl (tüm seriler): BlackBerry v4.2.1 veya sonrası.
  • Curve (tüm seriler) ve 8830: BlackBerry v4.2.2 veya sonrası.
  • 8800: BlackBerry v4.2.1 veya sonrası.

İşletim sistemi sürümünüzü mutlaka kontrol edin, aksi takdirde BlackBerry’nizi tamamen kullanılmaz hale getirebilirsiniz!

Eğer işletim sistemi sürümünüzde bir sorun yoksa aşağıdaki bağlantıdan cihazınız için uygun olan ve istediğiniz temayı indirin:

http://rogersmj.com/tech/blackberry/download/?theme=bPhone&mode=desktop

İndirdiğiniz zip dosyalarını bilgisayarınızda açın ve ardından BlackBerry Desktop Software’de “Application Loader”ı açın ve indirip açtığınız dosyaları bularak bunları BlackBerry’nize yükleyin. Temalar yüklendikten sonra BlackBerry’niz kendisini baştan başlatacaktır (restart edecektir), cihazınızda bir problem olduğunu düşünmeyin. BlackBerry’niz açıldıktan sonra “Seçenekler” altındaki “Tema” menüsünde kurduğunuz temaları göreceksiniz. Seçtiğiniz temanın üzerine iztopu ile tıklayın ve temanızı kurun:

BlackBerry Seçenekler Tema

bPhone Today ile bPhone Icon temaları arasındaki fark aşağıda; Zen temasında “Bugün” (Today) ekranı yok ve simgeler daha büyük.

bPhone Today:

BlackBerry bPhone Today Bugün BlackBerry bPhone Today Ana Menü

bPhone Icon:

BlackBerry bPhone Icon

Tema ile ilgili olarak benim üç tane sıkıntım oldu:

  1. Arkaplanı hiç beğenmedim, düz siyah bir arkaplan simgeleri daha güzel gösterirdi. Bu haliyle “şaşı bak şaşır” gibi olmuş.
  2. Tema kurulumdan sonra simge dizilimini kendisine göre ayarlıyor. Bende Yahoo Messenger en altta iken tema kurulumundan sonra üstten ikinci sıraya geldi. Manuel olarak bütün simgeleri tekrar düzenlemeniz gerekiyor.
  3. Temada beklendiği üzere kurduğunuz tüm programların simgeleri yok. Bu yüzden simgelerin yarısı iPhone simgesi, yarısı programın kendi simgesi olarak kalıyor. Bu da beni çok rahatsız etti. (Yukarıdaki Mobile File Manager, Carfinder, Google Talk, Yahoo! Messenger, BlackBerry Help, WorldMate Live simgeleri ile diğer simgelerin uyumsuzluğuna dikkat edin.)

Eğer yukarıda yazdığım üç madde sizin için sorun değilse ve Temayı beğendiyseniz güle güle kullanın.

Etiketler:

3 Yanıt to “iPhone’u beğenen BlackBerry kullanıcıları için Tema”

  1. ercan1314 Says:

    teşekürler
    boyacı

  2. s_ozlm Says:

    ben blackberry deskopt software yukledim ancak son surum olmasina ragmen aplication loader yok. Bunun nedeni mac kullaniyor olmam mi yoksa programin yeni surumunde bunu kaldirdilar mi? yardimci olursaniz sevinirim cunki su an tema yukleyemiyorum ve cok sevimsiz gorunuyor telefonum. ayrica sormak istedigim bir diger konu ise ben bu cihazi vodafon dan aldim ve acilista vodafon goruntusu cikiyor bunu kaldirmamin bir yolu var mi? simdiden tesekkurler..

    • Tolga BALCI Says:

      Merhabalar,

      Açıkçası Desktop yazılımının Mac sürümü hakkında bir bilgim yok. O yüzden bu konuda size yardımcı olamayacağım.
      Cihazınıza Vodafone’dan değil de başka bir güvendiğiniz kaynaktan -örneğin RIM’in kendi sitesinden- indirdiğiniz cihaz yazılımını kurarsanız Vodafone logosu da gitmiş olur, siz de bu arada cihaz yazılımınızı yükseltmiş olursunuz. Ancak bu şekilde yazılım yüklemenin çok riskli bir işlem olduğunu aklınızdan çıkartmayın.

      Saygılarımla,
      Tolga BALCI

Bir Cevap Yazın

