Baz istasyon konumunun bulunması: Signal Location Utilities

Program kapsama alanında bulunduğunuz baz istasyonlarının sinyal seviyelerini, tanımlama bilgilerini, desteklediği servisleri ve -BlackBerry’niz/telefon şebekeniz destekliyorsa- baz istasyonlarının enlem ve boylam bilgilerini veriyor. Şu anda sadece CDMA ağları baz istasyonun bulunduğu mevkiyi veriyor (bu mevkiyi alabilmek için telefon şebekenizin konum temelli bilgileri de kilitlememesi gerekiyor).

Programı bilgisayarınıza http://signallocbb.sourceforge.net adresinden indirip kurabileceğiniz gibi, BlackBerry’nizde  http://signallocbb.sourceforge.net/ota/signalloc.jad adresini yazarak da kurabilirsiniz.

Kurulumun ardından program aşağıdaki gibi kendisini program menünüze ekliyor:

bb_signalloc_1

Programı çalıştırdığımızda ise aşağıdaki gibi bir ekran görüyoruz:

bb_signalloc_2

Burada “SVC” karşısında yazılı olan bilgilerin açıklanmasında fayda var:

V (Voice) Ses
D (Veri) Data
R Roaming
MDS BES üzerinden MDS bağlantısı
WAP Şebeke üzerinden WAP bağlantısı
1XEV 1XEV bağlantısı
EVDO EVDO bağlantısı
GPRS GPRS bağlantısı
EDGE EDGE bağlantısı
UMTS UMTS bağlantısı
SOS Acil çağrılara izin veriliyor
DOP (Data Service Operational) Veri servisi çalışıyor
DSUSP (Data Service Suspended) Veri servisi askıda

Ancak dikkatinizi çekeceği üzere “Location” bilgisi yok. Sebebi de CDMA ağı içerisinde bulunmamamız.

Baz istasyon ile ilgili daha fazla bilgi almak için bbmenu_key_small tuşu ile programın menüsünü açıyoruz ve “Network Details”i seçiyoruz:

bb_signalloc_3
Karşımıza çıkan ekranda ise detaylı olarak baz istasyon bilgisini görüyoruz:

bb_signalloc_4

CDMA uygulamaları ülkemizde sunulmaya başlandığında programın daha zengin bir kullanım alanı bulacağını düşünüyorum. Eğer bu şekilde bir hizmet alıyor olsaydık, ekran görüntülerimiz muhtemelen şu şekilde olacaktı:

bb_signallocbb

Yukarıdaki resim

http://www.blackberrycool.com/wp-content/uploads/signallocbb.jpg

sitesinden alınmıştır.

Etiketler:

3 Yanıt to “Baz istasyon konumunun bulunması: Signal Location Utilities”

  1. celal karabulut Says:

    ben bu proğramı yükledim ama izinver diyor ok diyorum ama proğram çalışıramadım BlackBerry 8320 kulanıyorum

    yarımlarınız için teşekür edeirim

  2. blackberry Says:

    ben blackberry gold yazyom bold çıkıyodu. ama sonra aldım özeliklerini sordum. şimdide blackberry için bu siteyi yarttım.

    (celal belki telfonunda araıza vardır ama bizi seçtiğin için tskr.)

  3. celal karabulut Says:

    hımm tamam.

    seni sevdim I love you

Bir Cevap Yazın

